Σάββατο 16 Δεκεμβρίου 2017

Γάλα και αθλητισμός

Πολυάριθμες μελέτες στον τομέα της αθλητικής διατροφής απέδειξαν ότι το γάλα, κυρίως το σοκολατούχο αλλά και το λευκό γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά, αποτελούν την καλύτερη λύση για τη μυική αποκατάσταση μετά από έντονη σωματική άσκηση.

 

Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, υπερισχύουν και των αθλητικών ποτών με τις ίδιες θερμίδες.    
Αυτό συμβαίνει γιατί τα γαλακτοκομικά προϊόντα προσφέρουν στον ανθρώπινο οργανισμό πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και υδατάνθρακες άμεσης απορρόφησης, οι οποίοι δρουν στην άμεση αποκατάσταση των κατεστραμμένων μυικών ινών. Συγκεκριμένα, είναι απαραίτητες οι πρωτεΐνες ορού γάλακτος και η σύνθεσή τους σε αμινοξέα, θρεπτικά συστατικά κλειδί για την ικανοποιητική και αποτελεσματική διατήρηση μυικής μάζας, αλλά και την καταστολή της αύξησης της λιπώδης μάζας.
Επιπλέον, αποτελούν πολύ καλή πηγή ιχνοστοιχείων όπως ασβέστιο, κάλιο, μαγνήσιο, συστατικά που κρίνονται απαραίτητα για τον οργανισμό μετά από έντονη σωματική άσκηση, τα οποία χάνονται με τον ιδρώτα κι ο οργανισμός από μόνος του αδυνατεί να τα συνθέσει.

Πότε όμως πρέπει να καταναλώσουμε το γάλα;
Οι πρωτεΐνες του γάλακτος, κυρίως η καζεΐνη και οι πρωτεΐνες ορού γάλακτος, είναι εύπεπτες και απορροφήσιμες από τον οργανισμό. Παράλληλα, το γάλα:
•    ενισχύει τη μυική αποκατάσταση,
•    την ενυδάτωση του οργανισμού μέσω των ηλεκτρολυτών που περιέχει,
•     την επανασυμπλήρωση γλυκογόνου, το οποίο είναι ένας πολυσακχαρίτης που δίνει ενέργεια στον οργανισμό κι αποφεύγεται ο μυικός κάματος.
Συστήνεται να καταναλώνεται στο πρώτο ημίωρο μετά το τέλος της προπόνησης, ώστε να βοηθήσει τον οργανισμό στην πλήρη αποκατάστασή του.

Το γάλα αποτελεί λοιπόν το καλύτερο μετα- προπονητικό ποτό και βρίσκεται ήδη στο ψυγείο σας. Απολαύστε το!

Αγγελακοπούλου Έλπη
Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
Πατρόκολου 12, Λάρισα
2410 530573

Πρωτοσέλιδα

Πρόγραμμα TV